تاریخ:۱۳۹۵/۰۲/۰۹

برندسازی سند هویت ساز شهری

برندسازی سند هویت ساز شهری

شهرها اصلی ترین سرمایه مولد در دنیا/ برندسازی سند هویت ساز شهر

به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، نشست تخصصی برندسازی شهرداری کرج به همت معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری کرج و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر با حضور جمعی از مسئولان شهری و مدیران مدیریت شهری ایران کوچک در سالن جلسات این دستگاه خدمات رسان برگزار شد.

در این برنامه که با حضور کارشناسان و متخصصین حوزه برندینگ شهری برگزار شد، یک کارشناس عنوان کرد: برندسازی به معنای تبلیغات و اطلاع رسانی، ساخت نماد شهری، ایجاد شعار و بسیاری از تعریفات رایجی که امروزه از آن به دست می دهند نیست بلکه اگر بخواهیم این مفهوم را بسیار خلاصه تعریف کنیم باید گفت: برند نام و نشانی است که این نام تعهدات و الزاماتی را برای ذینفعان ایجاد می کند. به طوری که همه برنامه ها و طرح ها پاسخگوی تعهدات ناشی از انتخاب این نام است. به تعبیر دیگر برندسازی یک نوع سند هویت ساز برای شهر به شمار می آید.

این استاد حوزه برندسازی شهری چهار ویژگی و منفعت را در موضوع برندسازی شهری بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: برند شهری باید بتواند منافع روانی و فردی همچون شادی، آرامش و سلامتی را برای تک تک شهروندان تعریف و فراهم کند. همچنین ایجاد و تعریف منافع اجتماعی نظیر امنیت، خدمات شهری، رفاه، ورزش در کنار تامین و تعریف منافع اقتصادی و فرهنگی از اهداف و پایه های برندسازی شهری محسوب می شود.

وی، مشارکت اجتماعی شهروندان و دریافت منافع ملموس و شفاف از امکانات شهر را یکی از اساسی ترین عوامل جذب گردشگر دانست چنان که سرمایه گذاران و گردشگران هرگز تحت تاثیر سخنان مدیران و سیاستمداران به سمت سرمایه گذاری در یک شهر یا گردشگری در آن متمایل نمی شوند؛ بلکه آنان برداشت های خود از منطقه را تحت تاثیر نگرش شهروندان به آن به دست می آورند.

 

ادامه مطلب

(تعداد بازدید : 161)
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفر باشید.