تاریخ:۱۳۹۴/۱۱/۱۱

ضعف ها و کاستی ها در توسعه برندینگ شهری قزوین

ضعف ها و کاستی ها در توسعه برندینگ شهری قزوین

ضعف ها و کاستی ها در توسعه برندینگ شهری قزوین

 

به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، همایش بررسی فرصت ها و تهدیدهای برندینگ شهری در قزوین در جمع مدیران و کارشناسان حوزه شهری مبانی مرتبط با این حوزه مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

در این نشست یک کارشناس برندینگ شهری، با توجه به ظرفیت‌های شهر قزوین به بررسی روند برندسازی شهر قزوین پرداخت و مطرح کرد که باید شرایط مناسب برای شکل‌گیری برند معتبر در این شهر فراهم شود.

این کارشناس با بیان این موضوع که رضایت‌مندی گردشگران" از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه برند سازی شهر قزوین است، اظهار کرد:  مردم، سرمایه‌گذار و گردشگر سه گروه مهم برای برند سازی شهر قزوین است و افزایش گردشگری داخلی و خارجی و افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از کارکردهای برندسازی شهری است. هم چنین لازم است در معرفی شهر قزوین هماهنگی و همسویی بین مسئولان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و مردم باشد تا شهر قزوین با یک برند مشخص معرفی شود.

 وی در ادامه با اشاره به این موضوع که قزوین دارای 36درصد جمعیت جوان، ظرفیت دانشگاهی و دانشجویی بالا و شخصیت‌های مؤثر استانی و ملی است و این دارایی‌ها سرمایه قزوین می‌باشد، گفت: اعتماد، احترام، مشارکت، نشاط، رضایت و امید سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه است که در صورت پائین بودن آن تأثیر منفی در برندسازی شهری خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه اماکن تاریخی و میراث فرهنگی، اماکن طبیعی و شخصیت‌های ملی را از سرمایه‌های گردشگری قزوین است به انتقاد از برندسازی قزوین پرداخت و گفت : برای برندسازی شهر قزوین اقداماتی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

 هم چنین در ادامه ایشان«یادافرین» را تنها گروهی دانست که در تلاش است تا بتواند در زمینه برندسازی شهری فعالیت کند.

 

 

ادامه مطلب

(تعداد بازدید : 11)
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفر باشید.