تاریخ: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

جایگاه جهانی جدید برای برند شهر سئول

 

 

در سال 2009 سئول اقدام به راه اندازی کمپین سئول، مجموعه رویاهایی تا بینهایت در کنار «تا ابد برای شما، سئول» نمود. این مجموعه ارتقائی هم از طریق رسانه های آنلاین و هم از طریق رسانه های آفلاین، با استفاده از ورزش، تئاتر کره و موسیقی کره ای و با هدف تبدیل سئول به شهری که همگان در مورد سخن بگویند پخش و دنبال گردید.  

اولین برنامه ارتقاء مسابقه سئول تا بی نهایت بود که براساس آن گروهی از مردم انتخاب شدند تا در یک مسابقه فوتبال کوچک با تیم منچستر یونایتد شرکت نموده و در همین زمان که تیم در آسیا اردو زده بود از بازیکنان حرفه ای آن آموزش ببینند بیش از 1میلیون نفر در سرتاسر دنیا این تبلیغ را تماشا نمودند و حدود 5000نفر متقاضی شرکت در این رویداد ترفیعی شدند. از این عدد تنها 5نفر انتخاب شده و این فرصت را یافتند که در این مسابقه فوتبال کوچک در مقابل منچستر یونایتد شرکت نمایند. این مسابقه رویایی توجه رسانه های خارجی فراوانی را به سمت خود جلب کرد و به واسطه رسانه هایی چون یورو اسپرت و جیلت ورد اسپرتس بدل به اخباری جهانی شد.

دومین برنامه ترفیعی داستان رویای بی نهایت سئول بود که با همکاری یاهو اجرا گردید. این برنامه به متقاضیان منتخب این فرصت را داد تا با ستارگان کره ای همچون خوانندگان معروف در دراما آواردز که در سئول برگزار گردید ملاقات داشته باشند. به منظور جلب متقاضیان، صفحه این رویداد در یاهو باز بود تا نظرات مردم را در مورد دلیل تمایل آنها برای ملاقات با ستاره های کره ای دریافت نماید. تنها یک زوج انتخاب گردیدند و از آنان دعوت به عمل آمد تا برای ملاقات با ستارگان کره ای به سئول بیایند. این امر منجر به ثبت رکورد 120میلیون بازدید و ده ها هزار متقاضی گردید.

سومین برنامه ترفیعی کنسرت رویای بی نهایت سئول بود که فرصتی شد تا مردم بتوانند با ستاره های کره ای پیام های بازرگانی ملاقات داشته باشند. این فعالیت در صفحه یوتیوب دولت کلان شهر سئول انجام پذیرفت و در همانجا بود که دو برنده انتخاب گردیدند. بیش از 400هزار نفر از صفحه بازدید کرده و 2هزار نفر نیز برای این رقابت ثبت نام نمودند. متقاضیان انتخابی مسابقه رویایی، داستان رویایی و کنسرت رویایی هنگام بازدید از سئول و لذت از گردش در درون شهر و ملاقات با ستاره های کره ای فیلم برداری شد. هنگامی که این فیلم ها بر روی یوتیوب قرار گرفتند بازدید کنندگان واکنش های مثبتی به آن ها نشان دادند.

چهارمین برنامه ترفیعی از مجموعه رویا با نام «پرش رویایی تا بینهایت سئول» مسابقات بزرگ جام جهانی هوایی بود که توسط فدراسیون بین المللی اسکی در میدان گانگهوامون در قلب سئول در فاصله بین 11تا13 دسامبر برگزار گردید. برای برگزاری این رویداد ورزشی، دولت کلان شهر سئول سطح شیبداری 34متری در وسط شهر ایجاد نمود. در خلال برگزاری این مسابقات، بیش از 300هزار نفر از سئول بازدید داشتند و مسابقات به صورت مستقیم پخش می شد. مجموعه رویاهای بی نهایت سئول به صورت همزمان برنامه های ارتقائی آنلاین و آفلاین را دنبال می نمودند و در این بین از بازاریابی تقاربی استفاده گردید که به ندرت در بازاریابی یادسازی شهری دیده می شود. مشخصا، این روند را می توان اقدامی انقلابی در رویه های بازاریابی تلقی نمود چون متمرکز بر ایجاد وجهه ای برند سئول با برگزاری رویدادهای ارتقائی واقعی فراتر از حد متدهای موجود در تبلیغات آنلاین است.

در سال2009 دولت کلان شهر سئول اقدام به برگزاری فعالیت های متنوع از قبیل تعیین سطح محصولات به علاوه تبلیغات و رویدادهای ترفیعی برای بازاریابی خارجی سئول نمود. در همین بین کانال دیسکاوری دست به ساخت مستند «Hip Korea»  زد که به زندگی نامه خواننده کره ای رین و بازیگر سرشناس لی بیونگ هون می پرداخت و خود تصویر بسیار مثبتی از سئول ارائه نمود. مستند فوق الذکر با زیرنویس انگلیسی به دو بخش «آوای سئول» (رین) و «دانای سئول» (لی بیونگ هون) تقسیم شد تا این احساس را در بیننده ایجاد نماید که سئول شهری تابی نهایت است. این مستند هنگام پخش از کانال دیسکاوری آسیا و ان اچ کی واکنش های بسیار مطلوبی را جانب بینندگان دریافت نمود و در جشنواره جایزه تلویزیونی آسیا در سال 2009 برنده جایزه بهرین محتوای چند فرهنگی شد.