تاریخ: ۱۳۹۶/۰۶/۰۸

دنیا شهرهای ما را چگونه می‌بیند؟

دنیا شهرهای ما را چگونه می‌بیند؟

 

با یک کلیک در کسری از ثانیه اخبار رسمی و غیر‌رسمی را از سرتاسر جهان می‌بینیم و از ساده‌ترین اتفاقات تا مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مسائل در اقصی نقاط جهان را رصد می‌کنیم. هر روز نام شهرها و کشورهای مختلف بارها و بارها برای‌مان با تصاویر، اخبار و محتوای گوناگون بازآفرینی می‌شود و روزی نیست که خبری از شهر یا کشوری نزدیک یا دور به گوش‌مان نرسد. برای سفر به کشورهای دیگر به سرعت از مقصد موردنظرمان مطلع می‌شویم و اطلاعات دست اول را از آنجا کسب می‌کنیم. تصاویر و عکس‌ها، فیلم‌ها، خبرهای مثبت و منفی، توصیه‌های افراد مختلف برای سفر و بازدید از مکان یا شهری بخصوص و ....
ما همه روزه به این حجم وسیع از داده‌ها و اطلاعات مختلف از شهرها و کشورهای مختلف دسترسی داریم و خروجی این حجم از محتواهای گوناگون، تصویر شهرها و کشورها و شهروندان‌شان را برای ما می سازند. آیا تا به ‌حال به این فکر کرده‌ایم دنیا از ما چه می‌بیند؟ تصویری که از شهرهای ما در رسانه‌های رسمی و غیر‌رسمی منتشر می‌شود، چیست؟ مخاطبان فرامنطقه‌ای ایران و شهرهای ما چه انگاره‌ای از ما دریافت می‌کنند؟
ده‌ها و شاید صدها برابر بیش از آنچه که ما به اخبار و اطلاعات مختلف از شهرها و کشورها دسترسی داریم، جامعه جهانی و مخاطبان فرامنطقه‌ای ما به آن‌ها دسترسی داشته و می‌توانند با دقت و جزئیات بیشتری تصویر شهرهای ما را رصد کنند. جامعه شهروندی، محیط شهری، وضعیت زیرساخت‌ها، مناطق جذاب گردشگری، توانمندی ساختار مدیریتی در پیشبرد سیاست‌های توسعه‌ای شهری و منطقه‌ای همه این مفاهیم شاید کلان و تخصصی در یک مفهوم کاملا ملموس خلاصه و به مخاطبان فرامنطقه‌ای ما ارسال می‌شود و آن تصویر و برندی است که ما از شهرهای‌مان به دنیا مخابره می‌کنیم. 

 

ادامه مطلب