مقالات

مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسانه‌ای است که در آن همه‌ساله نمایندگان دولت‌ها و ملت‌ها بازتابی از فضای داخلی کشور خود را به جهانیان عرضه می‌کنند؛ تریبونی رسمی و پرمخاطب که عرصه تعاملات مستقیم و بدون‌واسطه کشورها را فراهم آورده و به صحنه رقابت برند ملی کشورها بدل شده است. سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران به‌عنوان نمایندگان ملت‌ها با حضور در این بستر مهم، با تکیه بر سرمایه‌ای که از ملت خود در توشه دارند، منشور برند ملی کشورشان را به جهانیان عرضه می‌کنند
استرالیایی‌ها هر ساله کارناوال‌ها و جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌کنند و رفتن به باغ‌های گیاه شناسی، سینما، پارک جانوران آبزی و حیوانات، موزه‌ها، گالری‌ها، کنسرت، اپرا، تئاتر و مجالس رقص و حتی کتابخانه از جمله کارهایی می‌باشد که مردم استرالیا برای گذراندن اوقات فراغت خود انجام می‌دهند.
شهری با ساختمان‌های معروف، شهری با غذاهای خوش رنگ و لعاب، شهری با جاذبه‌های گردشگری، شهری با دانشگاه‌های مهم، شهری با... این موارد تنها بخشی از ظرفیت‌هایی هستند که آوازه یک شهر را شکل می‌دهند و به ساخت تصویر و برند شهر کمک می‌کنند.
بارسلونا در اواخر قرن نوزدهم میلادی با تاثیر پذیری از جریان روشنگری فرانسه ، از زمره شهرهایی بود که تحولات معماری را در خود جای داد. ارتباطات تجاری با آمریکا به دلیل وجود راههای آبی و رشد جمعیت ، به ویژه کارگران کارخانه ها از زمینه های تحولات معماری و شهرسازی بودند . به تاسی از بولوارهای فرانسوی ، بارسلون را در صدر این گونه اتفاقات در میان شهرهای دنیا قرار داده بود ، بنابراین برای رفع آنارشیسم ، رجوع به فرهنگ و تمدن کاتالان برای برقراری پیوند میان اجتماع از هم گسیخته ، مورد استفاده معمار بزرگ اسپانیا در این دوره قرار گرفت. از قرن چهاردهم به بعد معماري نوين در اين شهر پايه گذاري شد.
علی رغم تمرکز شدید فعالیت های برندسازی مکان بر ثبت تصاویر مثبت و موثر بصری در ذهن مخاطب ، وقتی ما در یک مکان قرار می گیریم مغز ما تمامی محرک های موجود در محیط را پردازش می کند.