مقالات

به باور دینی (2011) یاد و خاطره هر مکان در ذهن شهروندان باعث می شود تا میزان و نوع گرایش به آن مکان تعیین گردد. چه بسیار شهرهایی که یاد و خاطره خوشی در ذهن مردم بر جای گذاشته و شاهد رشد گردشگری و سرمایه گذاری در شهر بوده اند.
در جدیدترین گزارش وضعیت اقتصاد اسلامی جهان که به تازگی متشر شده، یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های آن به گردشگری حلال و صنعت توریسم اسلامی اختصاص دارد.
در سال 2009 سئول اقدام به راه اندازی کمپین سئول، مجموعه رویاهایی تا بینهایت در کنار «تا ابد برای شما، سئول» نمود. این مجموعه ارتقائی هم از طریق رسانه های آنلاین و هم از طریق رسانه های آفلاین، با استفاده از ورزش، تئاتر کره و موسیقی کره ای و با هدف تبدیل سئول به شهری که همگان در مورد سخن بگویند پخش و دنبال گردید.
در سال 2007 و در نتیجه تجزیه و تحلیل زیست محیطی مشخص گردید که سئول در مقایسه با شهرها و کشورهای مجاورش از شناخت و تمایز کمتری برخوردار بود.
این نگاه تعاملی است که شهر را از رخوت و سکون رها می کند، فرهنگ را می سازد، اقتصاد را تکان می دهد و مصائب اجتماعی را کاهش می دهد و از همه نزدیک تر، این تبادل معنایی و رفت و آمدی است که برند شهر یا شخصیت شهر را می سازد.