مقالات

بارها در محافل رسمی و غیر رسمی، مجامع علمی، مناظره های رسانه ای و کتب و مقالات مختلف در خصوص توسعه ژاپن و تفاوت های این کشور با سایر کشورها صحبت شده است.
در دوره فیس‌بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت‌ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می‌دادند. آنها آژانس‌ها و گروه‌های خلاق تکنولوژیست‌ها را به‌کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش‌هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است.
رایج‌ترین اشتباه توسعه‌ای در ایران تمرکز بر رشد سخت‌افزاری و توسعه فیزیکی است. از نظر اغلب مدیران ایرانی توسعه گردشگری تنها و تنها در گرو ایجاد اماکنی نوساز و جذاب، ساخت هتل‌های بزرگ و با ستاره‌های بالا، فضای سبز و پارک‌های زیبا، پیاده راه و رستوران و... است.
یکی از مهم ترین ثمرات تبديل ديپلماسي به پديده اي ميان رشته ای، تاثيرپذيري آن از رشته هاي ديگري است که با کسب و کار، بازاريابي و تبليغات تجاری و رسانه ای سر و کار دارند. در نتيجه پاي مفهوم Branding یا برندسازی که بيشتر در رشته هایی همچون اقتصاد و مدیریت مطرح می شود، به عرصه روابط بین الملل یا ديپلماسي هم کشيده مي شود.
حوه سنجش و بررسی تاثیرات، موفقیت یا تبیین نرخ بازگشت سرمایه در برنامه های یادسازی شهری در درجه اول به اهداف اولیه برنامه شما بستگی دارد. این اهداف شامل طیف گسترده ای از چشم اندازهای مدنظر مدیران و برنامه ریزان شهری مانند جذب حداکثری بازدیدکنندگان یا دانشجویان از شهرها و کشورهای مختلف، ارتقا و رشد برنامه های مرتبط با حوزه دیپلماسی عموی، رشد و استحکام ساختار اجتماعی و جایگاه شهروندی، برنامه های اقتصادی و توسعه پایدار و ... می شوند.