مقالات

استرالیایی‌ها هر ساله کارناوال‌ها و جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌کنند و رفتن به باغ‌های گیاه شناسی، سینما، پارک جانوران آبزی و حیوانات، موزه‌ها، گالری‌ها، کنسرت، اپرا، تئاتر و مجالس رقص و حتی کتابخانه از جمله کارهایی می‌باشد که مردم استرالیا برای گذراندن اوقات فراغت خود انجام می‌دهند.
شهری با ساختمان‌های معروف، شهری با غذاهای خوش رنگ و لعاب، شهری با جاذبه‌های گردشگری، شهری با دانشگاه‌های مهم، شهری با... این موارد تنها بخشی از ظرفیت‌هایی هستند که آوازه یک شهر را شکل می‌دهند و به ساخت تصویر و برند شهر کمک می‌کنند.
بارسلونا در اواخر قرن نوزدهم میلادی با تاثیر پذیری از جریان روشنگری فرانسه ، از زمره شهرهایی بود که تحولات معماری را در خود جای داد. ارتباطات تجاری با آمریکا به دلیل وجود راههای آبی و رشد جمعیت ، به ویژه کارگران کارخانه ها از زمینه های تحولات معماری و شهرسازی بودند .
علی رغم تمرکز شدید فعالیت های برندسازی مکان بر ثبت تصاویر مثبت و موثر بصری در ذهن مخاطب ، وقتی ما در یک مکان قرار می گیریم مغز ما تمامی محرک های موجود در محیط را پردازش می کند.
تقریبا در همه کشورهای اروپایی روند محسوسی در جهت اهمیت یافتن مناطق و به طور کلی، گرایش به سوی فدرالیسم دیده می‌شود. از این لحاظ پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی دو کشور ایتالیا و اسپانیا هستند. نظام حکومتی این دو کشور را بسیط منطقه‌ای شده نامیده‌اند