مقالات

بنابر پیش‌بینی‌های سازمان ملل متحد تا سال 2050، دو سوم جمعیت دنیا در شهرها زندگی خواهند کرد. در کشور ما نیز بیش از 70 درصد جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند و کلان‌شهرها به‌تنهایی 25 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند.
شهر ما چه ظرفیت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارد؟ فرصت‌ها و پتانسیل‌های جذب سرمایه در شهرهای ما تا چه میزان برای سرمایه‌گذاران جذاب هستند؟ زیرساخت‌های مدنظر صاحبان سرمایه تا چه حدی در شهر ما تامین شده است؟ شهروندان شهر ما و همچنین گردشگران تا چه میزان شهر را به‌عنوان مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها به صاحبان سرمایه و ثروت معرفی می‌کنند؟ برند شهر ما برای سرمایه‌گذاران تداعی‌کننده چه تصویری است؟
شهر ایده‌آل گردشگران چگونه شهری است؟ مسافران و بازدیدکنندگان از شهر چه شاخص‌هایی را به‌عنوان المان‌های اصلی انتخاب مقصد گردشگری خود مدنظر دارند؟ گردشگران از چه روش‌هایی برای کسب اطلاعات در مورد شهرها و ظرفیت‌های گردشگری آن‌ها استفاده می‌کنند؟ شهر ما تا چه میزان به ‌عنوان مقصد گردشگری ایده‌آل در بین مخاطبان شناخته می‌شود؟ شهروندان و گروه مدیریت شهری چه اقدامات کاربردی و ملموسی را برای تبدیل شهر به مقصد گردشگری ایده‌آل و دلخواه مسافران و بازدیدکنندگان انجام داده‌اند؟ همه این‌ها سوالات مهمی هستند که باید به آن‌ها پاسخ داد.
چه تصویری از شهر خودمان داریم؟ احساسی که نام و خاطره شهرمان در ما به وجود می‌آورد چیست؟ اگر برای مدت طولانی از شهرمان دور باشیم چه خاطرات و اتفاقاتی را از شهرمان به یاد خواهیم آورد؟ این‌ها و سوالاتی از این ‌دست شاید پیش‌پاافتاده و ساده به نظر بیایند اما پاسخ این سوال‌ها به‌قدری عمیق و تاثیرگذار هستند که می‌توانند تمام آنچه که ما از شهر و محل زندگی‌مان در خاطر داریم را پوشش دهند و مبنای شکل‌گیری تصویر شهر مطلوب‌مان باشند
نکته مهم در برندینگ یک مکان هویت سازی بر پایه اصالت ها، تاریخ و ریشه های فرهنگی و قومیتی است که ورزش در این زمینه در حد اعلای خود قرار دارد؛